|
|
Onderzoek: visolie en gemoedstoestand rond bevalling15 december 2011 - Het verband tussen visoliesuppletie en de gemoedstoestand rond de bevalling is niet eenduidig. Wetenschappers van de University of California bestudeerden daarom de beschikbare wetenschappelijk literatuur naar dit onderwerp. In een aantal onderzoeken werd geen verband aangetroffen of werden tegenstrijdige resultaten waargenomen. In de studies die een langere looptijd hadden en die een hogere dosering van omega 3-vetzuren (bijna 2 gram EPA en DHA per dag) gebruikten werd een positief effect van visvetzuren gevonden. Bovendien werd in deze onderzoeken de suppletie eerder in de zwangerschap gestart. De onderzoekers concluderen dat het in toekomstige studies van belang is om de suppletie reeds vroeg in de zwangerschap te starten met een minimale dagelijkse dosering van 2 gram. Bron: Wojcicki JM, Heyman MB. Maternal omega-3 fatty acid supplementation and risk for perinatal maternal depression. J Matern Fetal Neonatal Med 2011; 24(5):680-6
Een verklarende woordenlijst vindt u hier. |
Wist u dat ...
|














