|
|
Onderzoek: multi zinvol rondom conceptie12 september 2011 - Multivitaminen verkleinen de kans dat een baby met een laag geboortegewicht ook nog eens te vroeg wordt geboren, aldus een studie van de University of Pittsburgh. Bij vrouwen met een normaal lichaamsgewicht vóór de zwangerschap die rondom de conceptie regelmatig een multivitaminepreparaat innamen werd hun kind minder vaak vroeg geboren. Dit gold niet voor zwaardere vrouwen. Ook bleek het geboortegewicht van het kind verband te houden met het supplementgebruik van de aanstaande moeder rondom de conceptie. Dit werd niet beïnvloed door het lichaamsgewicht van de aanstaande moeder. Bron: Catov JM, Bodnar LM, [..], Nohr EA. Periconceptional multivitamin use and risk of preterm or small-for-gestational-age births in the Danish National Birth Cohort. Am J Clin Nutr 2011; 94(3):906-12
Een verklarende woordenlijst vindt u hier. |
Wist u dat ...
|














