Onderzoek: visolie bij droge ogen

04 juli 2011 - Suppletie met visvetzuren heeft een gunstig effect bij droge ogen, doordat de ogen meer traanvocht gaan produceren. Dit blijkt uit onderzoek van de University of Texas onder 36 proefpersonen met droge ogen.

Van de mensen die gedurende 3 maanden dagelijks een omega 3-supplement slikten, had 70% na afloop geen last meer van de ogen. In de controlegroep gold dit voor 7% van de proefpersonen.

Bron: Wojtowicz JC, Butovich I, [..], McCulley JP. Pilot, prospective, randomized, double-masked, placebo-controlled clinical trial of an omega-3 supplement for dry eye. Cornea 2011; 30(3):308-14

 

Een verklarende woordenlijst vindt u hier.

Wist u dat ...