|
|
Onderzoek: vette vis blijft gezond04 oktober 2010 - Nederlands onderzoek heeft wederom aangetoond dat tweemaal per week vis op het menu een gezonde gewoonte is. Niet alleen de omega 3-vetzuren maar ook vitamine D in vis lijkt een beschermende werking te hebben. Vicevoorzitter van de Gezondheidsraad en hoogleraar Volksgezondheidsonderzoek prof. dr. Daan Kromhout van de Wageningen Universiteit vertelde de Telegraaf in een toelichting op zijn onderzoek: ‘Hoewel de visvetzuren alleen bij oudere diabetespatiënten het risico op een fatale hartaanval met de helft verminderen, doen ze verder ook niemand kwaad. Aangezien er een vermoeden is dat vette vis nog andere gezondheidsbeschermende effecten heeft, kan de Gezondheidsraad het huidige voedingsadvies handhaven.’ |
Wist u dat ...
|














